Specjalistyczny Gabinet Neurologopedii i Logopedii LOGOS-MED Anna Feczko
Kontakt 722 43 80 10
Zakres świadczonych usług
- wczesna diagnostyka i stymulacja u noworodków i niemowląt
- wczesna interwencja logopedyczna (CASE STUDY) – praca z noworodkami
- ankyloglossia u noworodków i niemowląt
- selektywne zaburzenia odżywiania
- ocena umiejętności aktu połykania u dzieci i niemowląt
- diagnoza odruchów warunkujących prawidłowy pobór pokarmu
- ocena wędzidełka
- masaż logopedyczny – zewnętrzny i wewnętrzny twarzy
- pobudzanie do karmienia naturalnego poprzez wywołanie odruchów lub wygaszanie odruchów wygórowanych
- instruktaże dla rodziców, pomoc w doborze pozycji do karmienia piersią lub poprzez butelkę
- pozycjonowanie dziecka, wybór smoczka
- poradnictwo w zakresie gotowości do rozszerzenia diety, wybór łyżeczki do karmienia, kubeczka do picia
- neurokinezjologiczne techniki prewzorowania i integracji odruchów twarzy
- plan interwencji w terapii pozycji oralnej
- wspomaganie rozwoju płynności mowy
- stymulacja rozwoju mowy poprzez usprawnianie funkcji wzrokowych i słuchowych
- stymulacja procesów poznawczych, emocjonalno-motywacyjnych i wykonawczych
- usuwanie wad wymowy
- terapia dysfazji, dysartii, dyslalii
- terapia mowy dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołami genetycznymi
- terapia dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji
- terapia dzieci z obniżonym lub podwyższonym napięciem mięśniowym
- praca systemem ACC i PECS – spectrum autyzmu
- praca z osobami dorosłymi – diagnostyka i leczenie (afazja, specjalistyczne programy terapeutyczne)
- diagnoza i leczenie zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych w praktyce neurologopedycznej
- elastyczny terapeutyczny taping wg Ester de Ru.
Wykorzystywane metody:
- elementy SI
- Metody Ruchów Artykulacyjnych
- Manualne Torowanie Głosek
- Metody z zakresu usprawniania lokomocji dużej i małej
- Metody ACC
- znaki manualne
- znaki graficzne: piktogramy i PCS
- symbole jednoznaczne
- obrazki
- znaki przestrzenno-dotykowe
- system gestów i symboli MAKATON
- system ATA
- system ALADIN
- wielofluoroskopowa ocena aktu połykania u dzieci i niemowląt
- stymulacja noworodków i niemowląt
- stymulacja oromotoryczna wg Roy Hill
- masaż neuromotoryczny Castillo Moralesa
- mioterapia
- Manualna Terapia Dysfagii N.A.P.
- integracja odruchów twarzy
- neurokinezjologiczne techniki prewzorowania
- masaż niemowlęcy metodą Shantali
- metoda werbalno-tonalna
- audytywno-werbalna
- stymulacja sensoryczna
- elementy SI
- taping elastyczny wg Ester de Ru.
Umiejętności w zakresie:
- oceny aktu połykania u niemowląt, dzieci i dorosłych
- diagnozy ankyloglossi u noworodków i niemowląt
- tapingu elastycznego
- diagnozy i leczenia zaburzeń stawów żuchwowo-skroniowych
- pracy metodą werbo – tonalną z małymi dziećmi
- pracy z dziećmi rozszczepowymi wraz z rehabilitacją
- pracy metodą audytywno – werbalną z dziećmi z uszkodzonym słuchem
- pracy z dziećmi z zaburzeniami afatycznymi
- praca systemami ACC i PECS – spectrum autyzmu
- praca z osobami dorosłymi, po urazach, wymagającymi usprawniania w zakresie komunikacji
- kształtowania i rozwoju mowy w razie jej braku u dzieci i dorosłych
- usuwania różnych zaburzeń i patologii w mowie
- ukształtowania sprawności językowej u dzieci i dorosłych,
- metodyki grupowych zajęć kompensacyjno – wyrównawczych i relaksacyjnych w ramach logopedii specjalnej,
- przeprowadzania diagnozy profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytem rozwojowym w wieku od 0 -12 lat,
- stymulacji sensorycznej w rewalidacji osób upośledzonych umysłowo,
- pracy metodą G. Dennisona – usprawnianie umysłu i ciała,
- stymulacji rozwoju mowy u dzieci w wieku przedszkolnym.
Szkolenia i certyfikowane kursy specjalistyczne:
- Wielofluoroskopowa ocena aktu połykania u dzieci i niemowląt – perspektywa logopedy
- Ankyloglossia u noworodków i niemowląt
- Wczesna diagnostyka i stymulacja u noworodków i niemowląt
- Trzyczęściowe planowanie interwencji w terapii pozycji oralnej
- Integracja dynamicznych i pozycyjnych odruchów – poziom 1-3
- Szkolenia I i II stopnia w zakresie metody werbo – tonalnej, praca z małymi dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy
- Globalna diagnoza profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytem rozwojowym w wieku od 0 – 12 lat
- Metody i formy stymulacji sensorycznej w rewalidacji osób upośledzonych umysłowo
- Wykorzystywanie innowacyjnych metod oddziaływania w FAS, Zespole Downa, Mózgowym Porażeniu Dziecięcym, niepełnosprawności intelektualnej i niepełnosprawności sprzężonej, chorobach genetycznych (Certyfikowana Akademia Interdyscyplinarnej Terapii Dzieci i Młodzieży z Niepełnosprawnością)
- Kurs dokształcający „Diagnoza i terapia dziecka z opóźnionym rozwojem mowy”
- Neurokinezjologia edukacyjna G. Dennisona
- Kursy języka migowego I i II stopnia dla pracowników służb społecznych
- Kurs metody behawioralnej w ramach rehabilitacji dzieci ze spektrum autyzmu
- Kurs Multidyscyplinarnej Diagnozy i Terapii Autyzmu
- Picture Exchange Communication System (PECS) – poziom 1-2
- 9 krytycznych umiejętności porozumiewania się
- Terapia metodą audytywno – werbalną – cele, techniki, strategie
- Kurs Terapii ręki
- Diagnoza i leczenie zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych w praktyce neurologopedycznej
- Elastyczny terapeutyczny taping wg Ester de Ru.
Wykształcenie:
- Uniwersytet Gdański – studia podyplomowe na Wydziale Neurologopedii i Logopedii Specjalnej – specjalność neurologopedia
- Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie – studia podyplomowe – specjalność oligofrenopedagogika
- Uniwersytet im. Adam Mickiewicza w Poznaniu – podyplomowe Studia Pedagogiki Specjalnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych – specjalność logopedia
- Uniwersytet im. Adam Mickiewicza w Poznaniu – Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej – studia magisterskie na kierunku filologia polska