Specjalistyczny Gabinet Neurologopedii i Logopedii LOGOS-MED Anna Feczko

Kontakt 722 43 80 10

Zakres świadczonych usług

 

  • wczesna diagnostyka i stymulacja u noworodków i niemowląt
  • wczesna interwencja logopedyczna (CASE STUDY) – praca z noworodkami
  • ankyloglossia u noworodków i niemowląt
  • selektywne zaburzenia odżywiania
    • ocena umiejętności aktu połykania u dzieci i niemowląt
    • diagnoza odruchów warunkujących prawidłowy pobór pokarmu
    • ocena wędzidełka
    • masaż logopedyczny – zewnętrzny i wewnętrzny twarzy
    • pobudzanie do karmienia naturalnego poprzez wywołanie odruchów lub wygaszanie odruchów wygórowanych
    • instruktaże dla rodziców, pomoc w doborze pozycji do karmienia piersią lub poprzez butelkę
    • pozycjonowanie dziecka, wybór smoczka
    • poradnictwo w zakresie gotowości do rozszerzenia diety, wybór łyżeczki do karmienia, kubeczka do picia
  • neurokinezjologiczne techniki prewzorowania i integracji odruchów twarzy
  • plan interwencji w terapii pozycji oralnej
  • wspomaganie rozwoju płynności mowy
  • stymulacja rozwoju mowy poprzez usprawnianie funkcji wzrokowych i słuchowych
  • stymulacja procesów poznawczych, emocjonalno-motywacyjnych i wykonawczych
  • usuwanie wad wymowy
  • terapia dysfazji, dysartii, dyslalii
  • terapia mowy dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołami genetycznymi
  • terapia dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji
  • terapia dzieci z obniżonym lub podwyższonym napięciem  mięśniowym
  • praca systemem ACC i PECS – spectrum autyzmu
  • praca z osobami dorosłymi – diagnostyka i leczenie (afazja, specjalistyczne programy terapeutyczne)
  • diagnoza i leczenie zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych w praktyce neurologopedycznej
  • elastyczny terapeutyczny taping wg Ester de Ru.

Wykorzystywane metody:

 

  • elementy SI
  • Metody Ruchów Artykulacyjnych
  • Manualne Torowanie Głosek
  • Metody z zakresu usprawniania lokomocji dużej i małej
  • Metody ACC
  • znaki manualne
  • znaki graficzne: piktogramy i PCS
  • symbole jednoznaczne
  • obrazki
  • znaki przestrzenno-dotykowe
  • system gestów i symboli MAKATON
  • system ATA
  • system ALADIN
  • wielofluoroskopowa ocena aktu połykania u dzieci i niemowląt
  • stymulacja noworodków i niemowląt
  • stymulacja oromotoryczna wg Roy Hill
  • masaż neuromotoryczny Castillo Moralesa
  • mioterapia
  • Manualna Terapia Dysfagii N.A.P.
  • integracja odruchów twarzy
  • neurokinezjologiczne techniki prewzorowania
  • masaż niemowlęcy metodą Shantali
  • metoda werbalno-tonalna
  • audytywno-werbalna
  • stymulacja sensoryczna
  • elementy SI
  • taping elastyczny wg Ester de Ru.

Umiejętności w zakresie:

 

  • oceny aktu połykania u niemowląt, dzieci i dorosłych
  • diagnozy ankyloglossi u noworodków i niemowląt
  • tapingu elastycznego
  • diagnozy i leczenia zaburzeń stawów żuchwowo-skroniowych
  • pracy metodą werbo – tonalną z małymi dziećmi
  • pracy z dziećmi rozszczepowymi wraz z rehabilitacją
  • pracy metodą audytywno – werbalną z dziećmi z uszkodzonym słuchem
  • pracy z dziećmi z zaburzeniami afatycznymi
  • praca systemami ACC i PECS – spectrum autyzmu
  • praca z osobami dorosłymi, po urazach, wymagającymi usprawniania w zakresie komunikacji
  • kształtowania i rozwoju mowy w razie jej braku u dzieci i dorosłych
  • usuwania różnych zaburzeń i patologii w mowie
  • ukształtowania sprawności językowej u dzieci i dorosłych,
  • metodyki grupowych zajęć kompensacyjno – wyrównawczych i relaksacyjnych w ramach logopedii specjalnej,
  • przeprowadzania diagnozy profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytem rozwojowym w wieku od 0 -12 lat,
  • stymulacji sensorycznej w rewalidacji osób upośledzonych umysłowo,
  • pracy metodą G. Dennisona – usprawnianie umysłu i ciała,
  • stymulacji rozwoju mowy u dzieci w wieku przedszkolnym.

Szkolenia i certyfikowane kursy specjalistyczne:

 

  • Wielofluoroskopowa ocena aktu połykania u dzieci i niemowląt – perspektywa logopedy
  • Ankyloglossia u noworodków i niemowląt
  • Wczesna diagnostyka i stymulacja u noworodków i niemowląt
  • Trzyczęściowe planowanie interwencji w terapii pozycji oralnej
  • Integracja dynamicznych i pozycyjnych odruchów – poziom 1-3
  • Szkolenia I i II stopnia w zakresie metody werbo – tonalnej, praca z małymi dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy
  • Globalna diagnoza profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytem rozwojowym w wieku od 0 – 12 lat
  • Metody i formy stymulacji sensorycznej w rewalidacji osób upośledzonych umysłowo
  • Wykorzystywanie innowacyjnych metod oddziaływania w FAS, Zespole Downa, Mózgowym Porażeniu Dziecięcym, niepełnosprawności intelektualnej i niepełnosprawności sprzężonej, chorobach genetycznych (Certyfikowana Akademia Interdyscyplinarnej Terapii Dzieci i Młodzieży z Niepełnosprawnością)
  • Kurs dokształcający „Diagnoza i terapia dziecka z opóźnionym rozwojem mowy”
  • Neurokinezjologia edukacyjna G. Dennisona
  • Kursy języka migowego I i II stopnia dla pracowników służb społecznych
  • Kurs metody behawioralnej w ramach rehabilitacji dzieci ze spektrum autyzmu
  • Kurs Multidyscyplinarnej Diagnozy i Terapii Autyzmu
  • Picture Exchange Communication System (PECS) – poziom 1-2
  • 9 krytycznych umiejętności porozumiewania się
  • Terapia metodą audytywno – werbalną – cele, techniki, strategie
  • Kurs Terapii ręki
  • Diagnoza i leczenie zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych w praktyce neurologopedycznej
  • Elastyczny terapeutyczny taping wg Ester de Ru.

Wykształcenie:

 

  • Uniwersytet Gdański – studia podyplomowe na Wydziale Neurologopedii i Logopedii Specjalnej – specjalność neurologopedia
  • Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie – studia podyplomowe – specjalność oligofrenopedagogika
  • Uniwersytet im. Adam Mickiewicza w Poznaniu – podyplomowe Studia Pedagogiki Specjalnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych – specjalność logopedia
  • Uniwersytet im. Adam Mickiewicza w Poznaniu – Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej – studia magisterskie na kierunku filologia polska